Saturday, March 5, 2016

Højre

Det er en kendt sag, at jeg altid har tilhørt højrefløjen i blå blok, og højrefløjen i Liberal Alliance den tid, hvor jeg var kandidat her.

Nu misforstår medierne og mange andre ofte højre-venstre skalaen og betegner fejlagtigt nationalister som det yderste højre, selvom de ofte blot repræsenterer en slags "midter-ekstremisme" (bevar alting som det er for enhver pris).

I mine øjne er højrefløjen derimod det klassisk borgerlige, hvad enten dette er klassisk liberalt eller klassisk konservativt, hvor man lægger vægt på lov og orden, hvor staten er tiltænkt en langt mindre rolle, og hvor man ikke abonnerer på den socialdemokratiske velfærdsstat.

Højre - først tænketanken og nu partiet - er den selvfølgelige konsekvens.

Navnet Højre har jeg haft registreret nogen tid, men først nu er de længe ventede digitale vælgererklæringer i funktion, og visionen er den samme:

1. Et parti til højre for VK.
2. Et gensyn med klassisk borgerlighed.
3. En fællesliste, som kan samle borgerlige grupper og kandidater.

I vil høre og se meget mere på denne blog, hvor jeg fremover i egenskab af stifter af Højre vil komme med aktuelle - men lige så ofte tidløse kommentarer.

På gensyn!




No comments :